U ČEMU JE RAZLIKA?

 

Školica je dečja igra u kojoj je cilj da učesnici preskoče sve brojeve nacrtane na betonu, škola je obrazovna ustanova.

Često se susrećemo sa ljudima koji svaku školu koja odstupa od državne obrazovne ustanove, bilo po veličini, uređenju enterijera ili metodici nastave, nazivaju ‘školica’ – neki samo zato što im je taj naziv simpatičan, a neki zato što žele da omalovaže, obezvrede delatnost kojom se škola bavi.

 

Šta definiše jednu školu, a šta ne?

 

Školu, na prvom mestu, definiše nastavni kadar, koji mora biti obrazovan, stručan i posvećen, zatim program i ciljevi nastave, a potom i pravila ponašanja kako dece, tako i nastavnika i roditelja. Ono što ne definiše školu i ne umanjuje njen kvalitet je enterijer i ambijent prilagođen dečijim afinitetima pre nego rigidnom sistemu državnog obrazovanja koji je, nažalost, još uvek najviše zastupljen na našim prostorima, zatim prisustvo ili odsustvo igračaka/društvenih igara, kao i formalnost ili neformalnost zaposlenih u komunikaciji sa decom.

 

Primarni cilj obrazovne ustanove je, kao što joj i samo ime kaže, da obrazuje tj. edukuje svoju ciljnu grupu. English Club je škola engleskog jezika i naš cilj je, na prvom mestu, da podučavamo decu engleskom jeziku. Pored toga, deca u English Club-u uče i druge korisne životne veštine, kao što su: strpljenje, timski rad, odgovoran odnos prema životnoj sredini, poštovanje pravila koja nisu tu da nas ograničavaju, već da nas usmere, pravilno održavanje higijene, razvoj motoričkih sposobnosti, pripremu jednostavnih jela, rukovanje alatom i kuhinjskim priborom i još mnoge, mnoge druge veštine. Sve to uče i rade na engleskom jeziku, iznova svake godine obogaćujući svoje znanje, rečnik i sposobnosti, kako verbalne, tako i socijalne.

U English Club-u se takođe trudimo da deca, čim progovore engleski jezik, dobiju dodatno obrazovanje na engleskom iz oblasti geografije, istorije, istorije umetnosti, pop kulture, a od samog početka učenja engleskog jezika u našoj školi deca izvode jednostavne naučne eksperimente. U proleće i jesen, kao i tokom leta, kada organizujemo Letnju zajednicu, veliki deo časova se održava napolju, u našem dvorištu, gde, takođe na engleskom jeziku, učimo decu raznim fizičkim igrama, organizujemo takmičenja, potrage za blagom i slično.

 

Vrednost i ‘veličinu’ jedne škole najbolje opisuje uspeh njenih đaka, odnosno, rezultati koje naša deca postižu – a pri tom ne mislimo samo na rezultate ostvarene na Cambridge-ovim ispitima za koje spremamo decu kada dovoljno ovladaju engleskim jezikom, već prvenstveno na samo znanje jezika i svega onoga što deca kod nas nauče.

Učiti da bismo saznali, obrazovali se, obogatili svoj svet na dva jezika (za početak) – to je cilj naše škole i izuzetno smo ponosni na uspehe sve naše dece.